Kada su u pitanju velika preduzeća, pravilno upravljanje imovinom može pozitivno ili negativno da utiče na određene poslovne i operativne odluke, a postoji bezbroj procesa koji ako se ne optimizuju, mogu da naškode čak i najvećoj organizaciji.
Zbog toga kompanije sa dosta imovine moraju da izaberu sveobuhvatan sistem upravljanja koji im može pomoći da svaki poslovni i operativni aspekt svojih sredstava održe na optimalnom nivou, što će im omogućiti da donose pametnije izbore i unaprede svoje poslovanje.
IBM je još 2005. godine pokrenuo Maximo Asset Management platformu kako bi pomogao kompanijama da pojednostave projekte i procese. Od tada, Maximo je postao jedan od najpoznatijih EAM softvera, odnosno, softvera za upravljanje sredstvima preduzeća širom sveta.
IBM Maximo platforma se često koristi zbog svoje fleksibilnosti i funkcionalnosti. Maximo je intuitivna platforma koja se smatra jednom od najboljih za kompanije kojima je imovina važna, bez obzira na industriju.
Kako bi iskoristile maksimum svih karakteristika koje IBM Maximo nudi, kompanije treba da se pobrinu da implementacija bude urađena detaljno. Sa podrškom project menadžmenta i MOC procesima (Management of Change), IT sektor kao i ključni članovi tima, imaće dobro struktuiran plan kako bi postigli uspeh sa platformom.
Implementacija igra ključnu ulogu u tome da ostvarite odličan ROI nakon primene Maxima. Posedovanje efikasnog plana implementacije takođe može pomoći da se izgladi ceo proces optimizacije, što će dovesti do efikasnije migracije podataka na novi sistem.
U ovom blogu daćemo vam nekoliko saveta o tome kako da uspešno implementirate Maximo kako bi vam pomogao da optimizujete produktivnost vaših timova tokom procesa implementacije i kasnije kada počnete da koristite prednosti ove izvanredne platforme.
Ovo možda deluje očigledno, ali je jedan od najvažnijih koraka prilikom implementacije Maxima. Pošto je implementacija platforme jedna od najvažnijih koraka prilikom primene Maxima, važno je da imate pravi tim za implementaciju. Ukoliko vam je potebno, uvek možete dobiti pomoć od eksternih konsultanata prilikom celokupnog procesa integracije Maxima. S druge strane, tim od više različitih ljudi i veština može da odradi posao mnogo detaljnije. Ovakav tim može biti efikasniji kada je u pitanju procena zahteva, prilagođavanje različitih rasporeda projekata i rešavanje problema koji se mogu pojaviti usput.
Međutim, kako biste ovo ostvarili, trebalo bi da izaberete tim koji razume vrednost koju IBM Maximo nudi vašoj organizaciji, i koji u potpunosti razume sve izazove koji dolaze sa tako velikim projektom.
Takođe, uključivanje menadžmenta i rukovodilaca može da pomogne da se koordiniše komunikacija na svim poljima, koja uključuje sve odseke i organizacione jedinice. Na kraju, treba da odaberete kompetentnu osobu koja će da vodi tim. Osoba kojoj će se svi obraćati služi kako bi se osiguralo da postoji odgovornost i kako bi postojala mogućnost praćenja. Ovaj tim lid može da sarađuje sa ostatkom tima i sa celom kompanijom kako bi pomogao da se definišu druge ključne uloge, poput osoba koje će odobriti, pregledati, krajnjih korisnika, itd.
Kada kompanije pokušaju da implementiraju sveobuhvatne softvere prethodnog postavljanja svojih zahteva, velika je šansa da su na putu do neuspeha.
Bilo bi dobro da počnete od pregleda EAM platforme. Ovo verovatno znači da ste već definisali neke zahteve. Nakon toga, jako ej važno da razjasnite koji su to zahtevi i da optimizujete odgovarajuće funkcije u okviru Maxima, kako biste postigli ono što želite.
Ovo je neophodno s obzirom na to da može da ima znatan uticaj na odluke koje ćete doneti o sistemskim integracijama i proširenjima u budućnosti, a posebno sa rešenjima trećih lica.
Takođe, trebalo bi da pogledate druge funkcionalne oblasti poput:
• Valuta;
• Kategorije inventara;
• Računovodstvenih karakteristika;
• Organizacionih struktura;
• Bezbednosnih funkcija;
• Dozvola;
• Hijerarhije mesta i kompanije;
• Hijerarhije imovine.
Pošto ćete pregledati kategorije inventara i hijerarhiju imovine, možete da implementirate i različite oznake za upravljanje imovinom, kako biste olakšali unos podataka i poboljšali postojeću dokumentaciju, što može biti od pomoći kasnije. Kada prolazite kroz osnovne zahteve, jako je važno da se pobrinete da je IBM Maximo platforma u skladu sa vašim internim procesima i digitalnim rešenjima koja su već integrisana.
Svaka IT arhitektura velikih kompanija sastoji se od kompleksnog lavirinta različitih softverskih i hardverskih sistema.
Nakon što instalirate Maximo, sledeći korak bi trebalo da bude da započnete detaljno testiranje procesa kako biste uvideli da li je nova platforma u potpunosti kompatibilna sa ostalim sistemima koje imate. Maximo će uglavnom uspeti da se poveže sa drugim programima, i uspeće da se pokrene na drugim sistemima.
Što više testirate pre nego što implementirate Maximo svuda, to ćete više umanjiti moguće greške i probleme kada krajnji korisnici počnu da koriste platformu. Poptuno integrisan softverski sistem pruža mnogo više od jednostavnog onboarding iskustva, i može da pomogne krajnjim korisnicima da se mnogo lakše priviknu na novo okruženje. Ovo uklanja bespotreban stres i frustraciju, i povećava produktivnost i zadovoljstvo na poslu.
Bez obzira na to kako planirate da implementirate IBM Maximo, migracija podataka je najvažniji deo procesa. Da bi migracija podataka prošla što bezbolnije, najbolje je da završite migraciju što pre. Kada je vaša imovina označena na odgovarajući način, unos podataka se može izvršiti pomoću skeniranja bar kodova kako bi ceo proces ubrzao još više.
Ukoliko dobijete sve potrebne podatke u sistemu će vam omogućiti da testirate backup funkciju, zajedno sa funkcijom povraćaja podataka. Ovo vam takođe može pomoći da pripremite materijale za obuku za one ljude koji će raditi na platformi.
Ovo je i pravo vreme da se iskusnim korisnicima sistema omogući interakcija sa podacima kako bi mogli da definišu neophodne parametre vezano za prihvatanje korisnika i druge korporativne procedure.
Kratka obuka zaposlenih koji će koristiti platformu može znatno da vam pomogne da implementacija prođe efikasno i jednostavno. Pobrinite se da zaposleni dobiju precizno određen vremenski period da se upoznaju sa osnovnim funkcijama i kontrolama platforme.
Takođe, odlična ideja je da imate detaljne priručnike pri ruci ukoliko dođe do bilo kakvih problema nakon implementacije.
Čak i pre nego što je platforma zvanično puštena, trebalo bi da razmislite o rasporedu redovnih audita sistema. Ovo će olakšati celom IT odeljenju prilikom ažuriranja, izmena unutar sistema, dodatnih patch-eva, bezbedonosnih ažuriranja, i sličnog. Nadalje, redovnim auditom pružićete priliku podršci i korisnicima da razmene iskustva i da pomognu jedni drugima da identifikuju probleme.
IBM Maximo je nesumnjivo jedna od najboljih EAM platformi koju preduzeća mogu da koriste kako bi pojednostavili procese vezane za imovinu. Ipak, da bi izvukle najbolje od onoga što platforma može da ponudi, kompanije bi trebalo da imaju odgovarajući plan implementacije, ne samo kako bi brzo uveli novi sistem, već i kako bi smanjili vreme zastoja sistema, što može da utiče negativno na produktivnost.
Stoga, ovaj blog može da vam bude od pomoći kako biste uspostavili neka osnovna pravila u vezi sa procesom implementacije i kako bi vaše iskustvo sa Maximom, jednim od najboljih EAM softvera, započelo na pravi način.