Pitali smo kolege kako im se čine rad i organizacija života i radnog prostora, sada već skoro godinu dana nakon početka svih promena koje nam je donela situacija sa Korona virusom.
Trudili smo se da obuhvatimo različite grupe zaposlenih: novozaposlene kojima je posao kod nas prvo radno mesto, anketirali smo neke od kolega koji su se ostvarili kao roditelji, zatim neke od kolega koje rade isključivo od kuće, ali i kolege koje rade isključivo iz kancelarije.
Na rad od kuće su se neki navikli u potpunosti, dok su neki kategorički tvrdili da se nikada neće navići na takav način rada.
Kada pomisle na rad iz kancelarije, najviše su im nedostajali: ljudi, ručak ( koji je važan deo naše svakodnevne rutine u firmi ), ženskom delu kolektiva itekako nedostaje šminkanje i oblačenje, dok je nekim kolegama najviše nedostajalo druženje, priča u prolazu i poneka koleginca 🙂
Kao prednosti rada od kuće naveli su da imaju više vremena za samoorganizaciju, da su u mogućnosti da spavaju duže jer ne moraju da izdvoje vreme za put do posla. Mnogi su kao benefite rada od kuće naveli da se zdravije hrane, prave sebi obroke i ne naručuju hranu, kao i to da u pauzi mogu da uključe mašinu za veš!
Neke od mana rada od kuće su to da su izostavljeni socijalni kontakti, gubi se osećaj pripadnosti timu, nedovoljno prostora u stanu da se izoluju tokom rada i od dece koja se nalaze oko njih, dok je nekima najviše nedostajala udobna stolica, skener i štampač… Kolege koje rade isključivo od kuće su radni prostor organizovale na različite načine, uglavnom su u pitanju bile razne improvizacije: od fotelje, terase, pa prebacivanja iz jedne prostorije u drugu, dok se radni dan uglavnom završavao u ležećem položaju sa laptopom na krilu. Kada su u kancelariji kažu da „mnogo toga mogu rešiti pogledom…“
Ukućani su bili promenljivog raspoloženja na ovu temu. Oni stariji su uglavnom bili puni razumevanja za novonastalu situaciju. Psi i drugi ljubimci su pružali i nastavili da pružaju maksimalnu podršku, dok je sa decom situacija uvek neizvesna. Umeju da iznenade i budu potpuno mirni, dok kolege navode da su „još živi“, i dok je tako sve je u najboljem redu! 🙂
Od kada većina zaposlenih radi od kuće, kolege koje rade iz kancelarije kažu da se najviše promenilo to što nema te dinamike i akcije, koja je tipična za radni dan u Prozone- u, te navode da je firma pusta, ali postoji i nešto što su naveli kao veliku prednost, te izdvajamo ovaj odgovor u celosti:
„ Toalet je češće slobodan“! 🙂
Rad od kuće nije negativno uticao na produktivnost naših zaposlenih, naglašavaju da je produktivnost povećana jer imaju više mira, vremena i tišine.
Kolegama koje rade iz kancelarije najviše prija što im je bar deo tima pored njih, jer je tako lakša i lepša komunikacija, dok je onima koji rade od kuće najteže bez tima, kako bi radni dan protekao brže i lepše
Na osnovu odgovora koje smo dobili u našem malom istraživanju, možemo samo da zaključimo da su mišljenja podeljena, ali da ipak većina kolega priželjkuje povratak u kancelarije, pa se samim tim nadamo da ćemo se vrlo uskoroo vratiti normalnom funkcionisanju i zajedničkom radu i timskom duhu, koji je, većini naših zaposlenih, jedan od osnovnih motiva za rad u našoj kompaniji.