Sve veća popularnost softvera zauvek je promenila način na koji gledamo na kupovinu dobara. Ipak, bez obzira na brojne prednosti onlajn kupovine, postoje određena ograničenja.
Kako Vaša kompanija raste, pružanje najboljeg korisničkog iskustva kupcima, poslovnim partnerima i zaposlenima može da postane komplikovano, posebno ukoliko nemate opsega da se fokusirate na efektivnu logistiku i na upravljanje lancem snabdevanja.
Pošto biznisi koji se bave elektronskom trgovinom nemaju uvek opciju da skladište robu sami, timovi mogu da osete opterećenje zbog upravljanja lancem snabdevanja i logističkih zadataka.
Za savremenu firmu, proces kupovine mora da bude brz i bez smetnji, kako bi svi mogli da se fokusiraju na svoj posao i automatizuju što više aspekata procesa.
U nastavku saznajte kako da istovremeno pružate odličnu uslugu i držite lanac snabdevanja i logističke probleme pod konac.
Vezano za logističke zadatke, bilo da se odlučite za saradnika unutar firme ili za spoljne saradnike, vođenje računa o skladištima može da bude teško, posebno ukoliko nemate dovoljan broj zaposlenih kako bi sve prošlo efikasno. Popisivanje robe i želja da doprete do većeg broja ljudi veoma brzo mogu da postanu opterećujuće, čak i ako pokušavate da vodite računa o svemu uz vaše najbolje zaposlene.
Ukoliko pronađete saradnika koji može da vodi računa o svemu što je vezano za skladište, to bi vam znatno olakšalo situaciju, kao i ukoliko unajmite IT kompaniju koja bi kreirala softver (ili plugin) koji bi pojednostavio logistiku, sa funkcionalnostima poput centralizovane baze dobavljača, poboljšane kategorizacije, ili direktne kupovine sa sajta dobavljača. Uspostavljanje saradnje sa vodećom divelopment kompanijom pomoći će vam da uvek implementirate najnovija tehnološka rešenja kako biste se uverili da će vaša platforma za e-trgovinu uvek raditi na najbolji način, ne samo kada je u pitanju UX i performanse sajta, već i u zadacima koji se odvijaju iza kulisa, poput logistike i menadžmenta dobavljanja.
Kako biste donosili najbolje odluke kada su u pitanju dobavljanje, upravljanje lancem snabdevanja i logistika, morate da imate podatke, tehnologiju i veštine.
Zarada od sva tri segmenta nije jednostavna, s obzirom na to da je potrebno da sve vreme balansirate između više različitih informacija i velike količine podataka. Ukoliko biste ovo radili ručno, to bi moglo dovesti do neproverenih činjenica, grešaka, i odluka koje su daleko od optimalne. Automatizacija jednog dela isporuke, logistike i upravljanje lancem snabdevanja može da vam pomogne da izbegnete ove greške. Pored korišćenja neophodnog softvera za metriku i upravljanje osnovnim radnjama, možete da odete korak dalje. Korišćenje robota u centru za skladištenje je jedna od opcija koje mogu da postanu uobičajene u budućnosti. Takođe, stručnjaci procenjuju da će do 2030. godine, većina logističkih operacija (koje sada uglavnom sprovode treća lica) biti u potpunosti automatizovane. Procena deonica, popunjavanje zaliha, i upravljanje zalihama može da se radi kroz jedan softver, što vam dopušta da se fokusirate na biznis i da se uverite da će vaši kupci dobiti svoje pakete i da će imati prijatno iskustvo sa vašim brendom.
Kada tražite pravi softver ili plugin, morate da znate koje su vam funkcije potrebne. Na primer, ukoliko koristite IBM Maximo interfejs, potreban vam je add-on koji dozvoljava onlajn saradnju sa eksternim dobavljačima, koji pojednostavljuje ceo proces kupovine/logistike/upravljanja lancem snabdevanja.
Kao što smo već pomenuli, potrebne su vam osnovne funkcije, poput centralizovane baze dobavljača, poboljšane kategorizacije, direktne kupovine od dobavljača. Poslednje može da vam pojednostavi čitav proces, pošto dozvoljava korisnicima da pređu direktno sa interfejsa na tržište i da potraže proizvode od integrisanih dobavljača.
Takođe, automatsko popunjavanje porudžbine sa sačuvanim informacijama je obavezna funkcija, s obzirom na to da će se pobrinuti za to da su vaši podaci tačni i ažurirani.
Ukoliko postoji nešto što podseća na nuklearnu fiziku u svim prethodnim procesima za vođenje platforme za e-trgovinu, vođenje skladišta je zasigurno jedna od tih stvari.
Višak robe u skladištu vam vezuje novac koji biste mogli da koristite za druge oblasti svog posla, ali s druge strane, ne možete da dozvolite da vašem biznisu fali neki proizvod, zar ne?
Ukoliko nemate nešto na stanju, to može dovesti do lošeg korisničkog iskustva, a neadekvatna kontrola skladišta je jedan od glavnih uzroka lošeg korisničkog iskustva. Rešavanje problema sa skladištenjem može da predstavlja veliki izazov, i većinu vremena ne možete da budete jedni od najboljih ukoliko ne možete da predvidite trendove u kupovini.
Ipak, korišćenje softvera da pojednostavite proces skladištenja može da vam dâ prednost kada je u pitanju upravljanje trenutnim skladištem, što vam pruža uvid u to koji proizvodi su najpopularniji i može vam dati uvid u trendove.
Sve u svemu, upravljanje robom i logistikom mora da vam bude prioritet ukoliko želite da poboljšate vaše poslovanje. Ukoliko imate potrebne alate, add-ons, softvere i ukoliko pratite metrike, sve navedeno vam može dati informacije koje su vam potrebne kako biste donosili bolje odluke, dok vam automatizacija može pomoći da oslobodite dragoceno vreme i smanjite greške. Zbog toga, investicija u aplikacije, pluginove i softver je dobra ideja kako biste poboljšali interne procese koji će dovesti do bolje onlajn reputacije, do zadovoljnijih kupaca, većeg broja stalnih kupaca, pa čak i ambasadora vašeg brenda.